Meten van de Google positie
Google toont gepersonaliseerde resultaten
De meest voorkomende reden waarom u andere resultaten ziet dan anderen, is omdat uw persoonlijke locatie en browserinstellingen anders zijn. Zoekt u de Google positie op van een klant met een bedrijf in Londen, maar Googlet u vanuit uw kantoor in Berlijn? Dan zult u waarschijnlijk niet dezelfde resultaten zien. Dit komt omdat Google u gepersonaliseerde resultaten laat zien.
Google stemt uw resultaten af op de volgende factoren;
-
Plaats
-
Vorige zoekopdrachten
-
Browser geschiedenis
-
Taal voorkeuren
Eerdere zoekopdrachten
De zoekresultaten waarop u hebt geklikt en uw browsergeschiedenis beïnvloeden uw zoekresultaten in de toekomst. Voor het meten van uw positie voor een specifiek zoekwoord gebruiken wij de Rank Checker van SEO Powersuit voor desktopapparaten. Dit omdat Rank-checker de resultaten zonder invloed van persoonlijke voorkeuren en geschiedenis weergeeft.
Zelfs als u uw Google-zoekopdracht in de incognito mode invoert en u uw locatie gelijk zet met de locatie van het project dan biedt deze mogelijk niet dezelfde onbevooroordeelde resultaten als Rank-controle.
Rangorde wisselingen
Een andere factor die vaak over het hoofd wordt gezien als het gaat om uw zoekopdracht is rangordewisseling. Dit betekent dat zoekresultaten op een dag meerdere keren kunnen wijzigen als gevolg van nieuwe inhoud en het tijdstip waarop Google uw website heeft geanalyseerd. Afhankelijk van het tijdstip van de dag waarop onze metingen plaatsvinden en de tijd van uw zoekopdracht, zou u een klein verschil in uw resultaten kunnen zien. Houd er rekening mee dat het hulpprogramma Rank checker uw gegevens om de 24-36 uur up-to-date houdt. Deze dagelijkse update is de marktstandaard en vaak genoeg om positieve, negatieve of neutrale correlaties tussen marketinginspanningen en rangordes te zien.