Landelijk domineren in Google
Wij helpen je te stijgen in de landelijke Google ranking!
Om hoger te komen in de ranking van Google op landelijke zoektermen is het verstandig om een externe partij in te schakelen. Echter zit er veel verschil tussen de verschillende SEO bureaus. Helaas zijn er in de markt verschillende partijen actief die werken op basis van een vastgesteld maandelijks tarief zonder concrete resultaten. Met SEO Master willen wij u wél die zekerheid geven. Daarom werken wij op basis van No Cure, No Pay.
Onze werkwijze
Indien gewenst doen wij altijd eerst vrijblijvend een zoekwoordenonderzoek. Op basis van uw bedrijfsfocus onderzoeken wij de meest gebruikte zoekwoorden. Wij leveren u de zoekwoorden aan inclusief het maandelijkse zoekvolume per zoekwoord.
Voor deze zoekwoorden stellen wij vervolgens concrete positiedoelstellingen voor. Wanneer wij deze posities behalen dan betaalt u daarvoor de afgesproken vergoeding en onderhouden wij deze zoekterm voor u. Mochten wij de doelstellingspositie onverhoopt niet behalen dan brengen wij geen kosten in rekening. Daarmee ligt het risico bij ons én niet bij uw bedrijf. Zo kunt u risicoloos stijgen in de ranking.
Wanneer u tevreden bent met het voorstel gaan wij voor u aan de slag. Wij optimaliseren uw website vervolgens op basis van twee methoden. Deze methoden staan hieronder beschreven.
Onze aanpak
Google bepaald de posities in de ranking op basis van twee factoren. Ten eerste, uw website. Deze moet goed worden ingericht op basis van de voor Google belangrijke factoren. Vervolgens kijkt Google naar de verwijzingen (links) naar uw website. Verwijzen er belangrijke/sterke websites naar uw website, dan acht Google de website belangrijker en zal deze hoger in de ranking komen. Beide factoren staan hieronder verder toegelicht.
On-page SEO optimalisatie
Ten eerste moet uw website aan een aantal criteria voldoen. Zo moeten de zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden terugkomen in een aantal plaatsen binnen de betreffende pagina’s. Om de website hoger in de Google ranking te krijgen moeten de zoekwoorden onder andere terugkomen in de:
-
Meta title (Titel bovenaan het tabblad)
-
Meta description (Beschrijving op Google bij uw zoekweergave)
- URL
-
H1 (Titel bovenaan de pagina)
- H2 (Tweede titel)
-
Een aantal keer binnen de teks
Wij zorgen ervoor dat uw website aan deze én aan alle andere relevante criteria voldoet.
Externe SEO optimalisatie (Linkbuilding)
Om hoger in Google te komen is het vervolgens van belang dat er door andere (sterke websites) naar uw pagina wordt doorverwezen. Deze links zorgen er voor dat Google weet dat uw website dat relevant en belangrijk is. Hierdoor stijgt uw positie in de zoekmachine.
Bij deze vorm van optimalisatie, ook wel linkbuilding genoemd, draait het niet alleen om de hoeveelheid links, maar ook om de relevantie van de links en de sterkte daarvan. Een link is relevant wanneer deze van een site komt die daadwerkelijk betrekking heeft op uw product of dienst. Wanneer u bijvoorbeeld kunstgras verkoopt is het dus het beste wanneer er naar uw website wordt doorgelinkt vanaf een pagina of een stuk tekst dat betrekking heeft op kunstgras. Daarnaast houdt het algoritme van Google rekening met de sterkte van de pagina die naar uw website linkt. Dat wordt net als uw eigen positie bepaald door de hoeveelheid en de sterkte van links die naar deze pagina staan.
SEO Master helpt u bij deze externe optimalisatie! Wij plaatsen sterke en relevante links naar uw pagina waardoor deze binnen korte tijd op de gewenste positie staat.