Online vindbaarheid als de nieuwe toplocatie in de winkelstraat!
In deze nieuwe blog ga ik in op het belang van goede SEO. Hoewel dit voor veel bedrijven vanzelfsprekend is, is dit belang bij veel bedrijven nog niet duidelijk.
Het is niets nieuws dat een steeds groter deel van de aankopen en offerteaanvragen online gebeurt. Toch zijn veel bedrijven nog niet of nauwelijks bezig met hun online vindbaarheid. Ik maak nog vaak mee dat bedrijven genoegen nemen met hun offline klant instroom of met een pagina 2- positie op Google. Hiermee laten zij enorme groeimogelijkheden liggen voor hun bedrijf, en dat terwijl de online markt nog steeds groeit!
Investering in SEO is een investering die zich op korte termijn terugbetaald. Waar offline uitingen vaak moeilijk meetbaar zijn is SEO
dat niet. Google Analytics en Google Search Console zijn tools die het resultaat van deze investering meetbaar maken. Door de resultaten te vergelijken met die van vergelijkbare maanden wordt snel inzichtelijk hoe groot de toename is van onder andere;
– Verkeer naar de website
– Terugkerende bezoekers
– Aantal orders
Zoekmachineoptimalisatie is in veel gevallen effectiever, betaalbaarder en beter meetbaar dan andere vormen van marketing. Let wel, het één sluit het ander niet uit, maar SEO is de basis van online marketing.